برگزاری نشست تخصصی رؤسا و مدیران انجمن های علمی و اتحادیه انجمن های علمی فناوری، نوآوری و تجاری سازی

نشست تخصصی روسا و مدیران انجمن های علمی و اتحادیه انجمن های علمی فناوری، نوآوری و تجاری سازی

نشست اعضای اتحادیه انجمن های علمی فناوری، نوآوری و تجاری سازی در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۸ با حضور جناب آقای دکتر مهرانی، عضو هیأت مدیره انجمن، و روسا، اعضای هیأت مدیره و مدیران کل سایر انجمن های علمی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وهمچنین تعدادی از استارت آپ ها در دانشگاه خاتم برگزار گردید.

از مهم ترین اهداف برگزاری این جلسه می توان به موارد زیر اشاره نمود :

 

 ۱) تبیین جایگاه اتحادیه انجمن های علمی فناوری، نوآور ی و تجاری سازی در توسعه و گسترش مبانی علمی و فناوری در کشور؛

۲) شناسایی توانمندی های تخصصی انجمن های عضو اتحادیه و سایر انجمن ها و نهادهای علمی کشور؛

۳) پنل تخصصی مشارکت علمی در راه اندازی استارت آپ ها با حضور شرکت های موفق استارت آپ ایران.

 

در این جلسه ابتدا سرکار خانم دکتر آذر صائمیان، رییس هیأت مدیره اتحادیه انجمن های علمی فناوری، نوآوری و تجاری سازی ضمن خوشامدگویی به حاضران و بیان اهداف اتحادیه بر لزوم مشارکت علمی و تبادل تجربیات بین انجمن های عضو اتحادیه تأکید کردند. در ادامه مجموعه اقداماتی که تحقق اهداف اتحادیه را تسهیل می کند، مطرح گردید. طی جلسه ضمن دعوت از اعضای اتحادیه برای حضور در کارگروه های تخصصی، عنوان شد که یکی از اهداف اتحادیه شناساندن جایگاه علمی انجمن ها و حمایت از طرح های تحقیقاتی، پژوهشی و همچنین کمک به حضور فعال انجمن های عضو اتحادیه در مجامع و مراجع تخصصی و  تصمیم گیری می باشد.

در ادامه روسا، اعضا و دبیران هیأت مدیره انجمن های عضو اتحادیه ضمن معرفی توانمندی های علمی خود به چالش ها و موانع پیش روی فعالیت ها نیز اشاره کردند و خواستار شدند تا از طریق اتحادیه بتوانند نسبت به تشکیل شبکه علمی در این حوزه اقدام شود. همچنین پیشنهاداتی جهت همکاری با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دستگاه های اجرایی مطرح شد.

در پایان مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره چند شرکت استارت آپ که در جلسه حضور داشتند، ضمن معرفی محصولات خود که برخی در دنیا کم نظیر است، خواستار مشارکت علمی جدی با اتحادیه و انجمن های عضو شدند.

جناب آقای دکتر ساجدی، نائب رییس اتحادیه نیز عنوان کردند اتحادیه آمادگی کامل دارد تا در طرح های علمی و تحقیقاتی به انجمن ها کمک نماید و قرار نیست در اتحادیه کارهای موازی انجمن ها انجام شود. ایشان اضافه نمودند این اتحادیه ظرفیت شبکه سازی قدرتمندی در حوزه علم و فناوری دارد و لازم است اعضا با مشارکت در طرح های در دست اقدام، به توسعه علمی کشور نیز از این مسیر اقدام نمایند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *