افتتاحیه انجمن علمی بازاریابی ایران شعبه استان کردستان

آیین افتتاحیه انجمن علمی بازاریابی ایران شعبه استان کردستان عصر دیروز با شکوه خاصی در تالار فردوسی دانشکده علوم انسانی دانشگاه کردستان برگزار شد.
آیین افتتاحیه انجمن علمی بازاریابی ایران شعبه استان کردستان عصر دیروز با شکوه خاصی در تالار فردوسی دانشکده علوم انسانی دانشگاه کردستان برگزار شد.

حسین فیروزی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان سخنران این مراسم بود وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به کم‌بودن میزان گردشگر در استان با طرح سوالی اظهار کرد: کردستان با تنوع غنی سرزمینی و جغرافیایی و همچنین اقلیم بسیار خوب و جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی در سال چه میزان گردشگر می‌پذیرید؟
حسین فیروزی افزود: محصولات کشاورزی استان کردستان با وجود ارگانیک بودن به دلیل عدم اطلاع رسانی و بازاریابی نتوانسته به خوبی در بازارهای فروش خود را عرضه کنند.این مقام مسئول با اشاره به اینکه ما ظرفیت مرز باشماق را در اختیار داریم، عنوان کرد: اگر محصولات را در بازار باشماق به فروش برسانیم ارزش افزوده داشته و همچنین می‌تواند از لحاظ اقتصادی و سیاسی نیز اثرگذار باشد.
فیروزی تصریح کرد: تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل استان رو به اتمام است چراکه هیجده سد در دست بهره‌برداری و شش سد در دست اجرا داریم و کردستان اینگونه وارد فاز جدید توسعه و پیشرفت خواهد شد‌. وی افزود : در حال حاضر ده واحد صنعتی بالای صد نفر در استان داریم که نسبت به ظرفیت بالای استان این رقم خیلی پایین است.

فیروزی در ادامه گفت: هشتصد واحد صنعتی کوچک و متوسط در استان داریم و این واحدها برای بازاریابی محصولات و خدمات خود نیاز به بازاریابی علمی و نوین دارند و انجمن علمی بازاریابی ایران می‌تواند نقش مهمی در تحقق این امر داشته باشد.

از دیگر سخنرانان این مراسم دکتر رحمت صادقی رئیس دانشگاه کردستان بود او در سخنان خود اظهار داشت: وظیفه خود می‌دانیم که هرآنچه را که در توان داریم ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه برقرار کنیم.

از دیگر سخنرانان این مراسم دکتر رحمت صادقی رئیس دانشگاه کردستان بود او در سخنان خود اظهار داشت: وظیفه خود می‌دانیم که هرآنچه را که در توان داریم ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه برقرار کنیم.
رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم برای ارتباط بیشتر بین دانشگاه و صنعت تأسیس و افتتاح انجمن‌های علمی است.
صادقی تصریح کرد: دانشگاه کردستان دارای چهار صد انجمن علمی بوده و که یکی از مهمترین این انجمن‌ها، انجمن علمی بازاریابی کردستان است که زیرمجموعه انجمن علمی بازاریابی ایران است و امروز افتتاح می شود .
وی افزود: استان کردستان به دلیل مرزی‌بودن و نزدیکی با کشور عراق ظرفیت خوبی برای توسعه شیلات، کشاورزی، گردشگری و سایر بخشها دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

مهندس احمد خسروی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان تصریح کرد: نیاز است تا بار مسئولیت شعار رونق تولید را از حالت شعاری و سربرگی خارج کنیم و به صورت عملی پای کار بیاییم.
سخنران بعدی مراسم افتتاحیه مهندس احمد خسروی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان بود. وی در سخنان خود تصریح کرد: نیاز است تا بار مسئولیت شعار رونق تولید را از حالت شعاری و سربرگی خارج کنیم و به صورت عملی پای کار بیاییم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه به مشارکت و همدلی مسئولین این دو بخش دارد.
وی تصریح کرد: برگزاری یک نمایشگاه فاخر از دستاوردهای تولیدکنندگان استانی بود و بازدیدکنندگان انتظار چنین نمایشگاه و محصولاتی را در استان کردستان نداشتند.
خسروی بیان داشت: امروز اصل بر بازار است و صنعتگری مهم است که از بازار به مرحله تولید بیاید و اگر صنعتگری از بازار کار خود را آغاز کند جنس و محصولات را به خوبی میشناسد و قطعا موفق خواهد شد.
وی خطاب به تولیدکنندگان حاضر در نشست، افزود: اگر می‌خواهید تولیدتان پایدار باشد به روز و اهل عمل باشید و دانش خود را ارتقا دهید زیرا شما علاوه بر خودتان در کارآفرینی چندین نفر دیگر نیز تاثیرگذار هستید.

خسروی عنوان کرد: در جمع ما علاوه بر صنعتگران و تولیدکنندگان، تعدادی از حامیان بخش صنعت نیز از جمله محیط زیست، منابع طبیعی و بانک‌ها حضور دارند و امروز از آنها تقدیر و قدردانی خواهد شد و در جلسات بعد نیز از سایر ادارات انجام خواهیم داد.
وی افزود: خوشبختانه امسال توانستیم چهار تور برای صنعتگران برگزار کنیم که توانستیم از کسب دانش و نحوه کار سایر استا‌ن‌ها و صنعتگران نکته‌برداری کنیم و این دانش را به صنعتگران استان انتقال دهیم.

در ادامه آیین افتتاحیه انجمن علمی بازاریابی ایران شعبه استان کردستان دکتر پرویز درگی رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران به ایراد سخنرانی پرداخت وی گفت : ما باید بر روی برند استان کردستان کارکنیم تا شناخته شود و بتوانیم محصولات استان را عرضه و به فروش برسانیم.
در ادامه آیین افتتاحیه انجمن علمی بازاریابی ایران شعبه استان کردستان دکتر پرویز درگی رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران به ایراد سخنرانی پرداخت وی گفت : ما باید بر روی برند استان کردستان کارکنیم تا شناخته شود و بتوانیم محصولات استان را عرضه و به فروش برسانیم.
رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران عنوان کرد: اولین اتفاق که باید بیفتد تغییر در بینش و ظرفیت فکری مدیران ارشد است.
وی افزود: ما کشوری هستیم که بیش از حد فنی زده‌ایم و یکی از مهارتهایی که کشور را اداره میکند مهارت فنی است اما ‌مهارت فنی تنها پانزده درصد در مدیریت نقش آفرینی می‌کند.
درگی افزود: مهارت بینشی، مهارت ارتباطی، نیز از دیگر مهارتهای مورد نیاز برای توسعه و اداره یک کشور است و اگر ده درصد از بهانه‌گیری‌ها و انتقاد از دولت را صرف نزدیکی به مشتریان کنیم وضعیت تغییر خواهد کرد.

رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران اذعان داشت: تولید بدون فروش یعنی تولید زباله، اگر ارزشمندترین محصول جهان را نیز تولید کنیم اما نتوانیم آن را بفروشیم یعنی زباله تولید کرده ایم، پس بازاریابی به معنای مدیریت فروش است.
درگی گفت : تا زمانی که باور نکنیم بازاریابی یک علم است کشور ما پیشرفته نخواهد شد.
وی شناخت مشتریان، بازار و اندازه و مطالعه بازار را برای تولید کنندگان بسیار با اهمیت خواند و افزود : هزینه برای این شناخت هزینه نیست سرمایه گذاری است.
وی خطاب به تولید کنندگان گفت : به بخش فروش و بازاریابی و توسعه بازار خیلی اهمیت بدهند.

درادامه این مراسم دکتر رضا شافعی "هیات علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان " به عنوان رئیس شعبه انجمن در استان کردستان معرفی و حکم انتصاب خود را از دست دکتر درگی رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران دریافت کرد.
در ادامه این مراسم دکتر رضا شافعی “هیات علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان ” به عنوان رئیس شعبه انجمن در استان کردستان معرفی و حکم انتصاب خود را از دست دکتر درگی رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران دریافت کرد. و دفتر انجمن علمی بازاریابی ایران- شعبه استان کردستان در دانشکده علوم انسانی و اجتماعی افتتاح گردید. هدف اصلی انجمن علمی بازاریابی؛ آموزش و مشاوره اصول بازاریابی، برندینگ و تبلیغات به شرکتهای صنعتی استان می باشد.

یکی دیگر از برنامه‌های مهم این مراسم برگزاری نشست تخصصی در مورد بازاریابی در شرایط بحران و نقش انجمن علمی بازاریابی ایران در استانهای هدف بود
یکی دیگر از برنامه‌های مهم این مراسم برگزاری نشست تخصصی در مورد بازاریابی در شرایط بحران و نقش انجمن علمی بازاریابی ایران در استانهای هدف بود که با حضور دکتر درگی رییس این انجمن، پروفسور صنایعی و دکتر دل انگیزان رؤسای شعبه اصفهان و کرمانشاه و دکتر احمدی زاد مدیرگروه مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان و مسؤل روابط بین الملل شعبه انجمن علمی بازاریابی کردستان با دبیری دکتر شافعی رئیس شعبه‌ انجمن علمی بازاریابی ایران در کردستان همراه با پرسش و پاسخ برگزار شد.

در پایان این مراسم با شکوه بیست واحد تولیدی صنعتی و چهار واحد استارت آپی (شرکت های نوین) به عنوان واحدهای صنعتی کوچک و متوسط که در بیست و یکم مرداد ماه جاری بعنوان واحدهای برتر سال نود و هفت انتخاب شده بودند معرفی و از آنان تقدیر بعمل آمد .
در پایان این مراسم با شکوه بیست واحد تولیدی صنعتی و چهار واحد استارت آپی (شرکت های نوین) به عنوان واحدهای صنعتی کوچک و متوسط که در بیست و یکم مرداد ماه جاری بعنوان واحدهای برتر سال نود و هفت انتخاب شده بودند معرفی و از آنان تقدیر بعمل آمد.

از مهمترین برنامه های صبح مراسم افتتاحیه حضور دکتر پرویز درگی رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران در سنندج مرکز کردستان و بازدید ایشان و هیات همراه از واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌های شماره یک و سه سنندج و پارک علم و فناوری کردستان و برگزاری نشست تخصصی با مدیران این واحدها اشاره کرد. در این بازدید پروفسور صنایعی، دکتر دل انگیزان، دکتر شافعی بترتیب روسای شعبه اصفهان، کرمانشاه کردستان ، دکتر احمدی زاد مدیرگروه مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان و مسؤل روابط بین الملل شعبه انجمن علمی بازاریابی ، دکتر محمدی فر دبیر انجمن علمی بازاریابی ایران شعبه کرمانشاه، مهندس بالیده معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان و غلامی مسئول روابط عمومی انجمن علمی بازاریابی ایران حضور داشتند.

 

حضور دکتر پرویز درگی رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران در سنندج مرکز کردستان و بازدید ایشان و هیات همراه از واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌های شماره یک و سه سنندج و پارک علم و فناوری کردستان و برگزاری نشست تخصصی با مدیران این واحدها حضور دکتر پرویز درگی رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران در سنندج مرکز کردستان و بازدید ایشان و هیات همراه از واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌های شماره یک و سه سنندج و پارک علم و فناوری کردستان و برگزاری نشست تخصصی با مدیران این واحدهابرگزاری نشست تخصصی با واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌های شماره یک و سه سنندج و پارک علم و فناوری کردستان حضور دکتر پرویز درگی رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران در سنندج مرکز کردستان و بازدید ایشان و هیات همراه از واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌های شماره یک و سه سنندج و پارک علم و فناوری کردستان و برگزاری نشست تخصصی با مدیران این واحدها

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *