کارآفرین این کارخانه بستنی مولتی میلیون دلاری کاروکسب خود را از پشت یک کامیون پست قراضه شروع کرد

داستان کارآفرین کارخانه بستنی کول هاوس

 

ترجمه: زینب نظری طهرانی

 

ناتاشا کیس[۱] و شریک او ده سال پیش از فروش بستنی با یک کامیون پستی قراضه کار خود را در خیابان‌های لس‌آنجلس شروع کردند و اکنون برند آن‌ها، کول هاوس[۲] در سرتاسر آمریکا پیدا می‌شود.

کیس برای آنکه کول هاوس تبدیل به نامی شناخته‌شده در دنیا شود، قدرت رهبری را در خودش به‌عنوان یک جادوگر بستنی پذیرفت.

کیس گفت: “چیزی که این کار لازم دارد دقت به الهامات و درونیات دیگران است. بعضی‌اوقات که در جلسات نشسته‌ام این افکار به سرم می‌آید که چرا آن‌ها به من گوش می‌دهند؟ چرا به گفته‌ها و افکار من اعتماد می‌کنند؟ که البته من دستاوردهای ۱۰ ساله‌ای برای اثبات دارم.

این چیزی است که من می‌توانم به آن‌ها عرضه کنم. من واقعاً از اینکه باعث ارائه جذاب‌ترین و خلاقانه‌ترین ایده‌ها از سوی اعضای تیمم شوم، لذت می‌برم.”

کیس و فریا اشتریلر[۳] کول هاوس را با خرید یک ون پست قراضه شروع کردند و آن را کشان‌کشان به فستیوال کوچلا برندند تا ساندویچ بستنی مخصوص خود را در آنجا بفروشند. بلافاصله ثابت شد که ایده آن‌ها یک موفقیت بزرگ است.

به گفته ی او: «صنعت بستنی با دسته‌بندی ثابت و خالی نوآوری و برند واقعی که برای هزاران سال حرفی برای گفتن داشته باشد، و بدون حضور زنان در آن بود، ما فرصت را برای بازنگری و ارتقای دسته‌بندی بستنی مناسب دیدیم».

زنان عنصر حیاتی برند کول هاوس هستند.

نه‌تنها این شرکت توسط زنان تأسیس‌شده، بلکه به گفته کیس سرپرست ۱۴ تیم این شرکت زنان هستند.

کیس ادامه داد: «این موضوع به چگونگی انجام کارها توسط ما و طرز فکرمان در مورد محصول و مخاطبانمان بازمی‌گردد. ما یک ارتباط اصیل با مخاطبان خود داریم».

دفتر اصلی کول هاوس در لس‌آنجلس نیز نقش مهمی در این‌ ارتباط دارد.

کیس می‌گوید: «برند ما خیلی حس‌وحال کولی‌وار دارد. از بیان احساس نمی‌ترسد و بسیار خونگرم است. با عشق و شور کالیفرنیایی ساخته‌شده است. این برند به‌نوعی بیانگر خود ماست. اصیل‌تر، درونی‌تر و بدون ترس از دیوانگی و بیان احساس».

Cool Hausکول هاوس یک برند ثابت‌شده است.

به گفته کیس در سال ۲۰۱۶ هفت میلیون دلار درآمد داشته است؛ و امسال نیز انتظار درآمدی بین ۱۵ تا ۱۷ میلیون دلار را دارند. سرمایه این شرکت ۱۳ میلیون دلار است. خط تولید کنونی این کارخانه ۴۲ محصول داشته که در ۷۵۰۰ مغازه خرده‌فروشی، دو مغازه بستی فروشی خود شرکت و ماشین‌های بستنی فروشی در سه شهر آمریکا قابل تهیه است.

با رشد کول هاوس، کیس نیز به قدرت رهبری خود ایمان آورد.

او گفت: «زمانی که شما یک رهبر و مدیر جوان هستید، مثل من که در ۲۵ سالگی شروع کردم، در حال شناخت خودتان هم هستید. پس باید با خودتان صبور باشید، به رشد تیمتان بپردازید، ۱۰۰ درصد به افرادی که وارد تیم خود می‌کنید باور داشته باشید و کسانی را انتخاب کنید که کاملاً برند شما را باور دارند زیرا که زمانی برای از دست دادن وجود ندارد».

منبع: Entrepreneur

 

[۱] Natasha Case

[۲] Coolhaus

[۳] Freya Estreller

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *