مدیران موفق بنگاه‌های اقتصادی، چه ویژگی‌هایی دارند؟

در یادداشتی که چندی پیش در وب‌سایت مجله‌ی معتبر Forbes منتشر شد، برخی از مهمترین ویژگی‌‌های شخصی مدیران موفق شرکت‌های بزرگ و بنگاه‌های اقتصادی تاثیرگذار در بازار جهانی کسب‌و‌کار برشمرده شد. این ویژگی‌های کلیدی، به صورت کلی شامل موارد زیر است:

انگیزه‌ی شخصی

اشتیاق زیاد به کار و انگیزه‌ی غلبه بر چالش‌های محیطی، از الزامات موفقیت افراد در جایگاه مدیریت بنگاه‌های اقتصادی به شمار می‌آید.

مهارت‌های ارتباطی

توانایی در برقراری ارتباط موثر با همکاران (رابطه‌ی قاعده‌مند و در عین حال صمیمانه) و قابلیت گوش دادن به دیگران و دریافت نظراتشان، عاملی تعیین‌کننده در جلب مشارکت و انگیزش کارکنان برای انجام وظایف و تعهدات آنها نسبت به سازمان است.

وفاداری

ایستادگی در برابر بحران‌ها و چالش‌های پیش‌روی سازمان، در عین حفظ ارزش‌ها و اصول حرفه‌ای، ویژگی شخصیتی مهم برای کسانی است که مسئولیت اداره‌ی یک بنگاه اقتصادی را در محیط پرتلاطم و فضای رقابتی بی‌ثبات بر عهده دارند.

قدرت تصمیم‌گیری

توانایی اتخاذ تصمیم‌های استراتژیک و پاسخگویی به‌هنگام به تغییرات درون سازمانی و متغیرهای محیطی، نقش کلیدی در افزایش انعطاف‌پذیری سازمان و قابلیت انطباق با محیط خواهد داشت.

فرهمندی(کاریزما)

فروتنی، آراستگی، بیان خوب، بهره‌مندی از دانش فنی و تسلط اجرایی بر کار، از جمله مولفه‌های شکل‌گیری “کاریزما” در شخصیت یک مدیر به شمار می‌آید که قابلیت ذاتی او را در ایجاد حس همراهی، اعتماد و مقبولیت بین کارکنان و نیروهای اجرایی، افزایش خواهد داد.

منبع: Forbes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *