شش بانوی الهام بخش در کاروکسب در سال ۲۰۱۹

 

از قدیم گفته اند که پشت هر مرد موفقی یک زن مدیر و مدبر هست، اما اگر خوب به صنایع و کار و کسب های امروزی نگاهی بیاندازیم می بینیم که خانم های مدیر و مدبر امروزه خودشان جایگاهی کاملا الهام بخش در سازمان ها دارند. جایزه استیوی (Stevie Awards) برای زنان در کار و کسب و همین طور کنفرانس سالانه ی خانم های سیلیکون ولی، اثبات کننده این جایگاه در کار و کسب های امروزی هستند. در این مقاله به شش نفر از این بانوان اشاره خواهیم کرد.

Sophia Amoruso۱ سوفیا آموروسو (Sophia Amoruso)

چند سال پیش خانم آموروسو، فروشگاه لباس آنلاین نستی گل (Nasty Gal) را راه اندازی کرد. در ابتدا همه چیز آنقدر عالی پیش می رفت که حتی نیویورک تایمز هم لب به ستایش گشود؛ اما پس از چندی آن چیزی که نباید اتفاق بیافتد، اتفاق افتاد و نستی گل اعلام ورشکستگی کرد. آموروسو به عنوان مدیر عامل از کار برکنار شد و خود کمپانی هم به افراد دیگری فروخته شد.
اما آموروسو تسلیم نشد و وبسایتی به نام گرل باس (GirlBoss) را راه اندازی کرد. سازمانی که به تولید محتوا و همین طور برگزاری کنفرانس های سالانه در حوزه کارآفرینی زنان می پردازد. این سایت تلاش می کند تا بخش ها و موضوعاتی که توسط لینکدین پوشش داده نمی شود را به نوعی پوشش دهد.

edith harbaugh۲ ایدث هاربو (Edith Harbaugh)

خانم هاربو با بیش از ده سال تجربه در لانچ و توسعه محصولات جدید و همین طور مشاوره به استارتاپها، سازمان لانچ دارکلی (LaunchDarkly) را بنیان نهاد. او در ابتدا مشکلاتی که در لانچ و ارایه محصولات جدید وجود داشت را برشمرد اما در ادامه دست روی دست نگذاشت تا دیگران راه حل مشکلات موجود را به وجود آورند. خودش دست به کار شد و لانچ دارکلی را تاسیس کرد. امروزه این پلتفرم به توسعه دهندگان نرم افزار کمک می کند که تمامی مراحل چرخه عمر محصول را کنترل کرده و لانچ محصولات جدید را به درستی انجام دهند. او آنقدر در این کار موفق بود که کمپانی هایی مانند GoPro و Microsoft هم به لیست مشتریان او اضافه شدند.

Elsa-Bernadotte۳ السا برنادات (Elsa Bernadotte)

خانم برنادات با مطالعاتی که انجام داد به این حقیقت تلخ پی برد که در بسیاری از کشورها کافه ها و رستورانها دور ریز زیادی دارند، به این شکل که بخشی از غذاهایی که فروش نرفته است را در انتهای روز به کلی دور می ریزند. به همین خاطر السا، اپلیکیشن کارما (karma.life) را در کشور سوئد راه اندازی کرد. این اپلیکیشن با ارتباط با رستوران ها غذاهای فروش نرفته آنها را با نصف قیمت به فروش می رساند و با این کار علاوه بر اینکه خدمتی مناسب به استفاده کنندگان خود ارایه می کند از دور ریخته شدن غذاها نیز جلوگیری می نماید. کار و کسب او آنقدر خوب پیش می رود که امروزه کارما در بین ۱۰۰ استارتاپ محبوب اروپا قرار دارد.

sadaf monajemi۴ صدف منجمی

صنایع دارویی از جمله صنایعی هستند که نوآوری در آنها کمی سخت است، چرا که این صنعت از پیچیدگی های بسیاری برخوردار می باشد. البته با تمام این پیچیدگی ها و سختی ها، خانم منجمی در سال ۲۰۱۷ تکنولوژی See-Mode را معرفی کرد. این تکنولوژی با استفاده از هوش مصنوعی و بکارگیری یادگیری ماشین می تواند سکته های مغزی را در افراد در معرض خطر با دقت بالایی پیش بینی نماید. با استفاده از این روش دیگر نیازی به انجام تست ها و آزمایشات زمان بر و پرهزینه نخواهد بود.

 

Shao-Ning Huang۵ شائونینگ هوآنگ (Shao-Ning Huang)

خانم هوآنگ در حال حاضر هم بنیانگذار سازمان انجل سنترال (AngelCentral) در سنگاپور است. این شرکت سرمایه گذارانی که بر روی استارتاپها سرمایه گذاری می کنند را سازماندهی و مدیریت کرده و با این کار بستری فراتر از یک پل ارتباطی بین سرمایه گذاران خطر پذیر و استارتاپها فراهم نموده است.

 

Kathleen Yu ۶ کاتلین یو (Kathleen Yu)

جوانترین کارآفرین و بنیانگذار در لیست ما خانم کاتلین یو هست. کاتلین با استفاده از هوش مصنوعی و همچنین مفهوم یادگیری ماشین، استارتاپی برای استخدام و کاریابی درست کرد که امروز به روماراکت (Rumarocket) معروف است. شعار این استارتاپ اینست که استعدادها را به کار بگیرید و نه اینکه فقط کارمند استخدام کنید.

 

 

 

منبع: Entrepreneur
نویسنده: Eran Halevy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *