• ماموریت و چشم‌انداز انجمن علمی بازاریابی ایران:

نظریه پردازان علم بازاریابی بر این باورند که بازاریابی علمی، ریشه در اوایل قرن بیستم میلادی ایالات متحده دارد. در آن زمان، بازاریابی به عنوان یکی از دروس رشته مدیریت کسب و کار در تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا تدریس می‌شد. پس از آن، علم بازاریابی جهت بهبود روابط میان فروشندگان و مشتریان و پاسخ به ابهامات در رفتار‌های مشتریان نسبت به محصولات و خدمات ارائه شده توسط فروشندگان، توسعه پیدا کرد.

کرسی درس بازاریابی برای اولین بار در دهه ۵۰ شمسی، توسط دکتر عبدالحمید ابراهیمی وارد کشور شد. این درس برای اولین بار در مدرسه عالی بازرگانی سابق (دانشگاه علامه طباطبایی فعلی) تدریس شد و بسیاری از بزرگان بازاریابی ایران افتخار شاگردی ایشان را داشته‌اند.

انجمن علمی بازاریابی ایران در سال ۱۳۹۰ به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی دانش بازاریابی و توسعه کیفی نیرو‌های متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های بازاریابی و مدیریت بازار تشکیل گردید.

انجمن علمی بازاریابی ایران سازمانی حرفه‌ای برای راهنمایی و هدایت علمی و عملی از افراد و سازمان‌ها جهت توسعه علم بازاریابی در سراسر ایران است. نقش اساسی انجمن ایجاد تالارهای گفتگو جهت ارتباط میان افراد و پرورش علم بازاریابی به صورت مشاکتی و فراهم آوردن منابع، ابزار، آموزش و پشتیبانی از تئوری‌های علمی و عملی بازاریابی به عنوان یک رهبر در سراسر ایران است.

انجمن علمی بازاریابی در نظر دارد تا در زمینه آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های بازاریابی و مدیریت بازار در خاورمیانه و سپس در سراسر دنیا توسعه یابد.

  • ارزش‌های انجمن بازاریابی علمی ایران :

دانش و تخصص:ترویج دانش علمی و تخصصی در زمینه بازاریابی و ارتقاء سطح دانش اعضا و ارتباط آن با نوآوری در بازار.

تعهد به کیفیت: ارائه خدمات و برنامه‌های با کیفیت بالا، پیگیری دقیق از عملکرد و بهبود مستمر فعالیت‌ها.

تعامل و همبستگی: ایجاد فضایی برای تبادل اطلاعات و تجربیات بین اعضا، ترویج همکاری و همبستگی در پروژه‌ها و برنامه‌های مشترک.

تنوع و انعطاف‌پذیری: تشویق به تنوع فردی و فرهنگی در اعضا و فعالیت‌ها و انطباق با تغییرات بازار و فناوری در حوزه بازاریابی علمی.

مسئولیت‌پذیری اجتماعی: ارتباط موثر با جامعه علمی و صنعتی، مشارکت فعال در پروژه‌ها و برنامه‌های مرتبط با توسعه جامعه.

ابتکار و نوآوری: تشویق به ایده‌پردازی و نوآوری در زمینه بازاریابی و پشتیبانی از پروژه‌ها و فعالیت‌های نوآورانه اعضا.

ادبیات و اخلاق: رعایت اصول اخلاقی در همه جنبه‌های فعالیت‌ها و  ایجاد محیطی ادبیات‌محور برای به اشتراک گذاری اطلاعات.

پیشرفت و آموزش: ایجاد فرصت‌های آموزشی جهت توسعه  توانمندی اعضا و ترویج فرهنگ پیشرفت و یادگیری مداوم.

حفظ هویت ملی: حمایت از توسعه بازاریابی علمی در ایران به عنوان یک نهاد ملی.

اهداف

اهدافی که انجمن برای فعالیت‌های خود برگزیده عبارتند از:

  • انجام تحقیقات علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین المللی با محققان و متخصصانی که به گونه‌ای با علم بازاریابی سر و کار دارند
  • همکاری با نهاد‌های اجرایی، علمی و پژوهشی در زمینه ارزیابی و بازنگری و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به امور آموزش و پژوهش
  • ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از محققان و استادان ممتاز
  • ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی فنی
  • برگزاری گردهمایی‌های علمی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی
  • انتشار کتب و نشریات علمی

خدمات انجمن

مشاوره بازاریابی

ارائه خدمات مشاوره بازاریابی به بنگاه‌های تجاری و کسب و کار‌ها جهت دستیابی و پیشبرد اهداف و توسعه اقتصادی کشور.

کارگاه ها و کنفرانس ها

یکی از وظایف و خدمات انجمن علمی بازاریابی ایران، برگزاری کنفرانس‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی جهت ارتقا سطح علمی دانشجویان و فعالان حوزه بازاریابی است.

مجله علمی-پژوهشی

انجمن علمی بازاریابی ایران در نظر دارد تا اولین مجله علمی-پژوهشی بازاریابی کشور را جهت انتشار مقالات علمی در حوزه بازاریابی و مدیریت بازار منتشر سازد.

فرصت‌های شغلی

یکی از اهداف انجمن علمی بازاریابی ایران، ارتباط میان صنعت و دانشگاه و ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانشجویان است.

اعضای هیئت مدیره

رئیس هیئت مدیره

دکتر وظیفه دوست

عضو هیئت مدیره

نائب رئیس هیئت مدیره

پرویز درگی

بازرس علی البدل

عضو علی البدل

دکتر مختاری